ترانزیستور 7N60

600V-7A -MOSFET  STGP7NB60H

14,500 تومان

موجود (می توان پیش خرید کرد)

ویژگی های محصول

وزن 0.002 گرم
ولتاژ

600 ولت

جریان

7 آمپر

توضیحات محصول

توضيحات ترانزيستور
نوع ترانزيستور  IGBT
ولتاژ شکست کلکتور امیتر(V) 600
تعداد پايه 3
جریان کلکتور 7A
توان (W) 80
نوع N-Channel
پکیج TO-220

ارائه شده در فروشگاه قطعات برق و الکترونیک بازار برق

IGBT

یک IGBT یا ترانزیستور دو قطبی با گیت عایق، یک قطعه ی نیمه هادی حالت جامد است (یعنی هیچ قسمت متحرکی ندارد). این قطعه در واقع سوئیچی است که وقتی روشن باشد اجازه ی عبور توان را می دهد و وقتی خاموش است عبور توان را متوقف می سازد. IGBT با استفاده از ولتاژ کار می کند و خواص آن را به منظور مسدود کردن یا ایجاد یک مسیر الکتریکی تغییر می دهد.

انواع IGBT

انواع مختلفی از IGBT موجود می باشد که بر حسب پارامترهایی از قبیل : زمان تاخیر روشن شدن، زمان تاخیر خاموش شدن، جریان کلکتور در دمای 25 درجه ی سانتی گراد، جریان کلکتور در دمای 100 درجه ی سانتی گراد، نوع پکیج و بسته بندی و حداکثر ولتاژ کلکتور-امیتر، دسته بندی می شوند. هنگام انتخاب IGBT این پارمترها می توانند به ما کمک نموده تا IGBT متناسب با نیاز و کاربردمان انتخاب کنیم.

متداول ترین مقدار برای حداکثر ولتاژ کلکتور-امیتر، 600 ولت و 1200 ولت می باشد. ولی IGBT هایی با حداکثر ولتاژ کلکتور-امیتر به بزرگی 3300 ولت نیز وجود دارند. مقدار جریان کلکتور در دمای 100 درجه می تواند بین 3 آمپر تا 1200 آمپر باشد ولی مقادیر 20A، 30A و 40A متداول ترین مقادیر می باشند.

کاربردهای IGBT

IGBT ها در کاربردهای توان بالا استفاده می شوند :

–          لوازم به کار رفته در درایورهای موتور

–          درایورهای موتور الکتریکی

–          مبدل های تصحیح ضریب توان

–          منابع تغذیه ی اضطراری

–          اینورترهای خورشیدی

–          ماشین های جوشکاری فرکانس بالا

–          اجاق گازهای برقی القایی

انتخاب صحیح IGBT

هنگام جستجو برای انتخاب یک IGBT به این موارد دقت کنید : حداکثر ولتاژ کلکتور-امیتر (1.8V، 600V، 1200V و …) ، جریان کلکتور در دمای 100 درجه ی سانتی گراد (3A، 30A، 40A، …) و زمان تاخیر روشن شدن (بین 9 نانو ثانیه و 125 میگرو ثانیه). با توجه به این موارد شما می توانید انتخاب صحیحی در رابطه با IGBT های ولتاژ بالا، اینورتر IGBT، IGBT راه انداز گیت و یا IGBT توان بالا برای مدارهای الکترونیکی خود بکنید.

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ترانزیستور 7N60”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *