دیود 1N4007

شناسه محصول: RC-1 دسته: , ,
دیود 1n4007 ساده ترین دیود

 

395 تومان

موجود

ویژگی های محصول

وزن 0.005 گرم
نوع

رکتیفایر

توضیحات محصول

توضيحات ديود و ابعاد محصول
مدل : 1n4007 نوع ديود : رکتیفایر
ماکزيمم ولتاژ معکوس: 1000V جريان : 1A
تعداد پايه : 2Axial فرمت پايه ها : DO-41
ارائه شده در فروشگاه قطعات الکترونیک بازار برق
دیود المانی الکترونیکی است که در اثر اتصال یک نیمه هادی نوع n یک نیمه هادی نوع p ساخته می شود.بر اثر این اتصال کمی حفره از قسمت p به قسمت n انتقال یافته و کمی الکترون از قست n به قسمت p انتقال می یابد.زمانی که این قطعه در مدار قرار می گیرد میدانی درون آن تشکیل می شود , حال اگر این میدان خلاف جهت میدان درونی دیود باشد این میدان درونی خنثی شده و جریان در آن برقرار می گردد اما اگر میدان الکتریکی با میدان درونی دیود هم سو باشد جریان الکتریکی برقرار نمی گردد.

انواع دیود

دیود پیوندی P-N

این دیود از پرکاربردترین انواع دیود به شمار می رود که مانند یک مسیر یک طرفه برای عبور جریان عمل می کند. جریان از سمت آند (A) به سمت کاتد (C) جاری می شود. این دیودها بر حسب ماده ی مورد استفاده در ساختمان آن ها بر دو نوع کلی دسته بندی می شوند : دیودهای سیلیکون و دیودهای ژرمانیوم. هر دوی این دیودها به ولتاژ بایاس مستقیم نیاز دارند که برای دیودهای سیلیکون در محدوده ی 0.6 تا 1.7 ولت و برای دیودهای ژرمانیوم در محدوده ی 0.2 تا 0.4 ولت می باشد. موارد استفاده ی آن ها : یکسوسازی ولتاژ، تاخیر گذرا، ضرب یا تکثیر ولتاژ، تنظیم ولتاژ و … می باشد.

دیود زنر

دیود زنر در اگر به صورت مستقیم بایاس شود مانند یک دیود پیوندی P-N عمل نموده و از سمت آند به کاتد هدایت می کند؛ ولی در صورت اعمال ولتاژ معکوسی بیش از ولتاژ شکست زنر (Vz) ، دیود زنر می تواند در جهت مخالف نیز هدایت جریان انجام دهد. ولتاژهای شکست متداول عبارتند از : 1.2 ،3، 5.1، 6.3، 9، 12 ولت و … . موارد استفاده ی آن ها : تنظیم ولتاژ، برش شکل موج، شیفت ولتاژ، مرجع ولتاژ و … می باشد. اغلب آن ها با دیود های پیوندی P-N به صورت سری و در جهت های مخالف یکدیگر به منظور متعادل کردن پاسخ ضریب دمایی، استفاده می شوند.

دیود شاتکی

دیود شاتکی دیودی است که عملکرد مشابهی با دیودهای پیوندی P-N دارد ولی در ساختار آن ها به جای پیوند P-N ، پیوند فلز-نیمه هادی وجود دارد. آن ها دارای افت ولتاژ پائین تری نسبت به دیودهای پیوندی P-N هستند (0.15 تا 0.45 ولت)، و ظرفیت پائین تر پیوند موجب شده که سرعت سوئیچینگ در این دیودها افزایش یابد. موارد استفاده ی آن ها عبارتند از: یکسوسازی با اتلاف کمتر، کاربردهای فرکانس بالا، کاربردهای RF، منابع تغذیه ی سوئیچینگ، میکسرها و آشکار سازها می باشد.

LED و دیودهای لیزری

دیودهای نوری (LED) وقتی در بایاس مستقیم قرار می گیرند نور منتشر می کنند و بر حسب طول موجی که منتشر می کنند(مادون قرمز، نور مرئی و فرابنفش)، توان خروجی، اندازه و ماده ی مورد استفاده انواع مختلفی دارند. مقدار معمول برای بایاس مستقیم در محدوده ی 1.7 تا 4 ولت است و عرض طیف طول موج آن ها 40 نانومتر است. آن ها اغلب به منظور اهداف روشنایی و به عنوان شاخص مورد استفاده قرار می گیرند. برخلاف LED، دیودهای لیزری دارای طیف باریک تری در حدود 1 نانومتر هستند و پاسخ زمانی سریع تری دارند و در مخابرات فیبر نوری ، CD و DVD ها، بارکد خوان ها و موارد پزشکی استفاده می شوند.

فتو-دیود

فتو-دیودها هنگامی که در معرض نور قرار می گیرند، قادر هستند جریان تولید کنند و جهت جریتن در آن ها از کاتد (C) به سمت آند (A) می باشد. وقتی شدت نور زیاد شود جریان عبوری از دیود نیز بیشتر می شود و پاسخ زمانی آن ها در حد نانو ثانیه سریع می باشد. حساسیت آن ها مانند فتو-ترانزیستورها می باشد و علاوه بر آن دارای مشخصات خطی می باشند که آن ها را جهت استفاده در نورسنج های ساده ایده آل می سازد. موارد استفاده ی آن ها در نورسنجی، سلول های خورشیدی و مخابرات نوری می باشد.

دیود ورکتور

دیودهای ورکتور به عنوان خازن های کنترل شده با ولتاژ مورد استفاده قرار می گیرند. با افزایش ولتاژ بایاس معکوس روی دیود ، ظرفیت خازنی آن کاهش می یابد. می توان این دیودها را در مدارهای حلقه ی قفل شده ی فاز(PLL) و حلقه ی قفل شده فرکانس (FLL)، کاربردهای عمومی RF و رسیورهای تنظیم کننده ، می توان یافت. پیوند در این دیودها دارای ظرفیت خازنی در مقیاس پیکو فاراد با تغییرات کم در ولتاژهای بایاس معکوس می باشد.

دیود بهمنی

دیودهای بهمنی مشابه دیودهای زنر هستند، آن ها وقتی در بایاس معکوس باشند و ولتاژ بایاس معکوس بیش از ولتاژ شکست باشد، متصل می شوند. ممکن است این دیودها مشابه دیودهای زنر باشند ولی شکست در آن ها با مکانیسم متفاوتی اتفاق می افتد که اثر بهمنی نامیده می شود. تفاوت دیگر این است که آن ها دارای ضرایب دمایی معکوس هستند. آن ها در مواردی از قبیل منابع ولتاژ ، حفاظت در مقابل تولید نویز RF و … استفاده می شوند.
انواع دیگری از این دیود موجود است مانند IMPATT, Gunn, Tunnel که برای اهداف خاص در فرکانس های بالا استفاده می شوند، به عنوان مثال در تقویت کننده ها و اسیلاتورها.

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دیود 1N4007”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *