Zener 10V-1W

شناسه محصول: RC-50 دسته: , ,
 ZENER 10V 1W
دیود زنر 10 ولت 1 وات

495 تومان

موجود

ویژگی های محصول

وزن 0.001 گرم
نوع

زنر 1 وات

توضیحات محصول

دیود زنر
دیود های زنر یا شکست ، دیود های نیمه هادی با پیوند p-n هستند که در ناحیه بایاس معکوس کار کرده و دارای کاربردهای زیادی در الکترونیک ، مخصوصآ به عنوان ولتاژ مبنا و یا تثبیت کننده ی ولتاژ دارند.

هنگامیکه پتانسیل الکتریکی دو سر دیود را در جهت معکوس افزایش دهیم در ولتاژ خاصی پدیده شکست اتفاق می افتد، بد ین معنی که با افزایش بیشتر ولتاژ ، جریان بطور سریع و ناگهانی افزایش خواهد داشت. دیود های زنر یا شکست دیود هایی هستند که در این ناحیه یعنی ناحیه شکست کار میکنند و ظرفیت حرارتی آنها طوری است که قادر به تحمل محدود جریانمعینی در حالت شکست می باشند، برای توجیه فیزیکی پدیده شکست دو نوع مکانیسم وجود دارد.

دیود المانی الکترونیکی است که در اثر اتصال یک نیمه هادی نوع n یک نیمه هادی نوع p ساخته می شود.بر اثر این اتصال کمی حفره از قسمت p به قسمت n انتقال یافته و کمی الکترون از قست n به قسمت p انتقال می یابد.زمانی که این قطعه در مدار قرار می گیرد میدانی درون آن تشکیل می شود , حال اگر این میدان خلاف جهت میدان درونی دیود باشد این میدان درونی خنثی شده و جریان در آن برقرار می گردد اما اگر میدان الکتریکی با میدان درونی دیود هم سو باشد جریان الکتریکی برقرار نمی گردد.

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “Zener 10V-1W”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *