پل دیود 800 ولت 25 آمپر D25XB80

شناسه محصول: RC-45 دسته: , ,
25A-800V
پل دیود شانه ای 800 ولت 25 آمپر

8,000 تومان

ناموجود

ویژگی های محصول

وزن 0.003 گرم
نوع

پل

توضیحات محصول

توضیحات دیود
مدل : D25XB80 نوع دیود : پل
ماکزیمم ولتاژ معکوس(V) : 800 جریان(A) : 25
تعداد پایه :4 پکیج :BR-7W

ارائه شده در فروشگاه قطعات الکترونیک بازار برق

یکسو ساز پل چیست؟

یکسو ساز پل از چهار یا تعداد بیشتری دیود تشکیل شده است که به صورت مدار پل به یکدیگر متصل شده اند که پلاریته ی خروجی و وردی آن ها یکسان است. این مدار برای تبدیل جریان ورودی متناوب AC به جریان خروجی مستقیم DC استفاده می شود. یکسو ساز پل یک ورودی دو سیمه ی AC را به صورت تمام موج یکسو سازی می کند. بنابراین در مقایسه با یکسو سازی که دارای ورودی سه سیمه از ترانسفورماتوری است که مرکز سیم پیچ ثانویه ی آن زمین شده، ارزان تر بوده و وزن کمتری دارد.

انواع یکسو سازهای پل

انواع مختلفی از یکسو سازهای پل وجود دارند که بر حسب مواردی از قبیل حداکثر جریان متوسط یکسو سازی شده، حداکثر ولتاژ معکوس، حداکثر پیک جریان نوع پکیج و بسته بندی و حداکثر جریان معکوس، دسته بندی می شوند. هنگام انتخاب یکسو ساز این پارمترها می توانند به ما کمک نموده تا یکسو سازی متناسب با نیاز و کاربردمان انتخاب کنیم.

متداول ترین مقادیر برای حداکثر جریان متوسط یکسو سازی شده عبارتند از : 1A، 1.5 A، 4A، 25A و 35 A . ولی یکسو کننده هایی با حداکثر جریان متوسط یکسو سازی شده به اندازه ی 1000 آمپر نیز وجود دارند. ولتاژ مستقیم می تواند از 450 میلی ولت تا 1.1 کیلو ولت باشد. اکثر چیپ های نیمه هادی یکسو ساز پل، ولتاژ مستقیمی در حدود 1.1 یا 1 ولت دارند.

کاربردهای یکسو ساز پل

ابتدایی ترین کاربرد یکسو سازهای پل تبدیل تغذیه ی AC به منبع توان DC است. همه ی قطعات الکترونیکی به جریان DC نیاز دارند. بنابراین یکسو ساز پل تقریبا در همه ی منابع تغذیه ی تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود. همچنین یکسو سازهای پل برای تشخیص دامنه ی سیگنال های رادیویی مدوله شده به کار می روند. سیگنال ممکن است قبل از این که تشخیص داده شود، تقویت شود. اگر این تقویت انجام نشود باید افت ولتاژ کمی برای دیود یا بایاس دیود با ولتاژ ثابت در نظر گرفته شود. یکسو سازها همچنین برای تامین ولتاژ پلاریزه ی مورد نیاز در کاربردهای جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرند. در چنین مدارهایی به کنترل جریان خروجی نیاز است، و این کار با جایگزین کردن برخی از دیودها با تریستور در یکسو ساز پل انجام می شود. تریستورها دیودهایی هستند که ولتاژ خروجی آن ها توسط خاموش و روشن شدن با کنترل کننده های فاز تنظیم می شود.

انتخاب صحیح دیود پل

هنگام جستجو برای یک یکسو ساز پل باید این موارد در نظر گرفته شوند : حداکثر جریان متوسط یکسو سازی شده (0.15A، 1A، 1.5A، 25A، 35A و …)، حداکثر پیک جریان (12A، 50A، 200A، 300 A …) و ولتاژ مستقیم (450mw تا 1.1 kV). همچنین می توانید چیپ نیمه هادی مورد نظر خود را از بین کارخانه های سازنده ی مختلف انتخاب کنید که می تواند برای طراحی یکسو ساز نیم موج، مدار یکسو ساز پل تمام موج یا هر مدار دیگری که به یکسو ساز پل نیاز دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پل دیود 800 ولت 25 آمپر D25XB80”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *