رله 12 ولت کتابی 5پایه تک کنتاکت 10 آمپر

شناسه محصول: REL-5 دسته: ,
G2R-1C-12V
رله 12 ولت کتابی تک کنتاکت 10 آمپر 5 پین

28,500 تومان

ناموجود

ویژگی های محصول

وزن 0.005 گرم
ولتاژ

12 ولت

توضیحات محصول

رله ی نرمال باز (NO)

در رله ی نرمال باز هنگامی که هیچ جریانی در سیم پیچ آن وجود ندارد، مدار باز است و اساسا در حالت غیر فعال اتصال منبع تغذیه و بار را قطع می کند. وقتی که جریانی به سیم پیچ رله اعمال شود، میدان مغناطیسی تولید شده موجب سوئیچ شدن رله می شود و اتصالات بسته می شوند، به طوری که می توان گفت بار (لامپ های روشنایی، فن و …) روشن شده است.
برای درک بهتر از عملکرد این رله به شکل زیر دقت کنید .
                                                                 
در شکل 1 هیچ ولتاژ DC به نقاط A و B اعمال نشده است بنابراین هیچ جریانی از سیم پیچ رله عبور نمی کند، اتصالات در حالت باز باقی می مانند و فن روشن نخواهد شد زیرا از منبع ولتاژ 220 ولت قطع است.
در شکل 2 یک ولتاژ DC  (12 ولت) به سیم پیچ (نقاط A و B) اعمال می شود، سپس سیم پیچ انرژی گرفته و اتصالات آن در حالت بسته قرار می گیرند؛ بنابراین فن روشن خواهد شد زیرا جریان می تواند از منبع 220 ولت به آن برسد.

رله ی نرمال بسته  (NC)

در رله ی نرمال بسته هنگامی که هیچ جریانی در سیم پیچ داخلی آن وجود ندارد، مدار آن به صورت اولیه بسته است، در نتیجه بار (لامپ ها ی روشنایی، فن و …) به منبع تغذیه اتصال می یابد. وقتی ولتاژ به سیم پیچ رله اعمال می شود، سوئیچ های داخلی در حالت باز قرار می گیرند و منبع تغذیه را از بار جدا می کند.
برای درک بهتر عملکرد رله به شکل زیر دقت کنید.
                                                                     
در شکل 1 هیچ ولتاژ DC به نقاط A و B اعمال نشده است، بنابراین هیچ جریانی از سیم پیچ رله عبور نکرده و اتصالات در حالت بسته باقی مانده و فن روشن باقی خواهد ماند زیرا همچنان به ولتاژ 220 ولت متصل است.
در شکل 2 یک ولتاژ DC (12 ولت) به سیم پیچ (نقاط A و B) اعمال شده است. اکنون سیم پیچ انرژی گرفته و اتصالات آن در حالت باز قرار می گیرند و فن خاموش خواهد شد زیرا هیچ جریانی نمی تواند از منبع 220 ولت به آن برسد.

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رله 12 ولت کتابی 5پایه تک کنتاکت 10 آمپر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *