فیوز شیشه ای 1 آمپر 250 ولت 30 میلیمتر

شناسه محصول: FU-026 دسته: , ,
glass Fuse 1A-250V
فیوز شیشه ای سایزبزرگ
30mm

950 تومان

موجود

ویژگی های محصول

وزن 2 گرم
نوع

شیشه ای

سایز

30 میلیمتر

جریان

1 آمپر

ولتاژ نامی

250 ولت

توضیحات محصول

فیوز شیشه ای زمانی که جریان بیشتری از جریان نامی فیوز بگذرد جریان را قطع می کند. نحوه ی کارکرد به این صورت است که هنگامی که جریان از مقدار نامی فیوز بیشتر می شود سیم نازک ذوب می شود و مدار را از شبکه قطع می کند.
فیوز های لوله ای شکل شیشه ای و سرامیکی اغلب برای حفاظت در دستگاه های الکترونیکی به کار می رود. از آنجایی که تجهیزات الکترونیکی روز به روز کوچکتر و مدارات و قطعات آنها کوچک تر می شود حساس تر و آسیب پذیر تر نیز می شوند. فیوز ها بهترین روش برای حفاظت به علت دقت و قابلیت اعتماد بالا و سایز کوچک هستند. فیوز ها در طیف گسترده ای از جریان ها جهت حفاظت در دسترس هستند.
دو نوع اساسی از نظر کارکرد و سرعت عمل فیوز های شیشه ای برای لوازم الکتریکی و الکترونیکی مصرفی وجود دارد:
سریع fast acting
آهسته یا تاخیر زمانی time delay
لوله ی شیشه ای، جهت محافظت اطراف بیرون زمانی که جریان بیشتری از جریان نامی فیوز عبور می کند و سیم فلزی در حرارت بسیار بالا ذوب می شود به کار می رود. همچنین شیشه ای و شفاف بودن کمک می کند تا به صورت بصری سالم یا سوخته بودن آن قابل تشخیص باشد.
به طور کلی فیوز های سریع یا fast از یک رشته سیم یا نوار فلزی ساخته شده است و فیوز های تاخیر زمانی معمولا دارای سیم پیچ یا یک عنصر ضخیم در یک سیم پیچ یا فنر هستند. همه ی فیوز های الکترونیکی دارای میزان ولتاژ و جریان مختص به خود هستند که بر روی کلاهک های فلزی ته فیوز حک شده است. برای تعویض هر فیوز ، جایگزین آن باید دقیقا مطابق نمونه ی قبلی باشد.
از نظر اندازه دو دسته کلی فیوزهای قابل تعویض توسط کاربر یافت می شود “11.4×1.4 و 5×20 میلی متر که هر دو نوع در انواع ولتاژ ها و جریان ها ساخته می شوند.
فیوز های شیشه ای و سرامیکی دارای قطر و طول های بسیار متفاوتی هستند
AGU: 13/32” x 11/2”
ABC, AGC, GBB, MDA, MDL و MDQ: 1/4” x 11/4”
AGX: 1/4” x 1”
GBC: 1/4” x 31/32”
AGW: 1/4” x 7/8″
AGA: 1/4” x 5/8”
SFE
GDA, GDB, GDC, GMA, GMC and GMD: 5 x 20mm
ضوابط انتخاب فیوز
  • برای کاربرد های خانگی فیوز باید 250 ولت یا بیشتر باشد
  • ولتاژ فیوز باید مطابق یا بیشتر از ولتاژ مورد استفاده باشد به عنوان مثال 250 ولت برای برق شهر ، 12 ولت برای خودرو ها ، 24 ولت برای ماشین سنگین ها
  • مشخصه ی سریع یا تاخیر زمانی و میزان جریان (امپر) فیوز نیز باید کاملا رعایت شود
توجه
همه ی فیوز ها دارای یک ولتاژ نامی هستند که برای ایمنی بیشتر ولتاژ نامی نباید بیشتر از ولتاژ کاربرد باشد با این وجود استفاده از فیوز با ولتاژ نامی بیشتر در ولتاژ های کمتر قابل قبول است برای مثال یک فیوز 250 ولت در خانه 220 ولت یا خودرو 12 ولت می توان استفاده کرد در حالی که یک فیوز 32 ولت برای خودرو 12 ولت مناسب است ولی برای 220 ولت مناسب نیست.
ارائه شده در فروشگاه قطعات الکترونیک بازار برق

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فیوز شیشه ای 1 آمپر 250 ولت 30 میلیمتر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *