0.22R-5W Resistor

مقاومت آجری 0.22 اهم 5 وات

4,300 تومان

موجود

ویژگی های محصول

وزن 0.001 گرم
نوع

آجری

محدوده

0 اهم تا 0.99 اهم

توان مقاومت

5وات

توضیحات محصول

مقاومت های قدرت

مقاومت های قدرت در شکل ها، اندازه ها، مقاومت ها و توان های مختلف موجود هستند. رنج توان آن ها بین 1 وات تا 2.5 کیلو وات می باشد. محدوده ی مقاومت آن ها بین 0.01 اهم تا 100 کیلو اهم است. این مقاومت ها کاربردهای متعددی دارند.
متداول ترین آلیاژ مقاومتی سیم یا رشته ی نیکروم (نیکل-کروم) است. نیکروم شکل خود را حتی زمانی که از شدت حرارت سرخ می شود حفظ می کند، از این رو برای کاربردهای الکتریکی و مخصوصا هیترها مناسب هستند.
در کاربردهای الکترونیکی ، حداکثر حرارت به کمترین دما برای ایمنی و پایداری حرارتی محدود می شود. ولی پایداری حرارتی در کاربردهای قدرت مساله ی مهمی به شمار نمی رود.
آلومل (آلیاژ نیکل، منگنر، آلومینیوم و سیلیکون) آلیاژ دیگری است که به کار می رود ولی استفاده ی کمتری در کاربردهای مقاومتی دارد. همچنین این آلیاژ را آلیاژ چهارتایی می نامند زیرا شامل 4 عنصر است. آلومل در ترموکوپل های کرومل-آلومل به کار می رود.
آلیاژهای با مقاومت کمتر شامل آلیاژ مس-نیکل و آلیاژ منگنین( مس-نیکل-منگنز) هستند. این آلیاژها در شانت های بسیار دقیق و با مقاومت پائین استفاده می شوند. در این مورد، پایداری حرارتی ضروری است.
از آنجایی که این مقاومت ها هنگام استفاده با توان کامل بسیار داغ می شوند، مرسوم است که 50 % از حداکثر توان آن ها به کار گرفته شود. این کار فاکتور اطمینان و ایمنی را افزایش می دهد. برای تائیدیه های آژانسUL/CSA/VDEهمه ی مقاومت ها باید در 50% ظرفیت شان استفاده شوند. در شرایط بروز خطا یا اتصال کوتاه موقتی مجازهستیم که مقاومت ها را در حداکثر توان نامی استفاده شوند.

ارائه شده در فروشگاه قطعات الکترونیک بازار برق

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “0.22R-5W Resistor”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *