0.39R-10W Resistor

مقاومت آجری 0.39 اهم 10 وات

6,700 تومان

موجود

ویژگی های محصول

وزن 0.001000 گرم
نوع

آجری

توان مقاومت

10وات

توضیحات محصول

مقاومت سیمی

مقاومت سیم پیچی شده یک عنصر مقاومتی پسیو است که جریان را محدود می کند. عنصر مقاومتی یک سیم فلزی بدون عایق است که اطراف یک هسته ی غیر هادی پیچیده می شود. جنس سیم به گونه ای است که مقاومت بالایی دارد و معمولا از جنس آلیاژی از نیکل-کروم (نیکروم) یا آلیاژ منگنز-نیکل-مس که منگنین نامیده می شود، ساخته می شود. مواد پرکاربرد در هسته شامل سرامیک، پلاستیک و شیشه می باشد. مقاومت سیم پیچی شده از نوع قدیمی ترین مقاومت هایی است که هنوز هم ساخته می شود. آن ها با دقت بالایی تولید شده و دارای ویژگی های فوق العاده ای در مقادیر پائین مقاومت و رنج بالای توان می باشند.

مقاومت اجری
تعریف : مقاومت سیم پیچی شده مقاومتی است که در آن یک سیم با مقاومت بالا اطراف یک هسته ی عایق پیچیده می شود تا ایجاد مقاومت نماید.
ساختار

ساختار مقاومت سیم پیچی شده بسیار متغیر است. ساخت و انتخاب مواد به کار رفته به نحوه ی استفاده ی مقاومت در مدار بستگی دارد. همه ی آن ها به وسیله ی پیچیدن سیم اطراف هسته تشکیل می شوند. مقدار مقاومت به میزان مقاومت، سطح مقطع و طول سیم بستگی دارد. از آنجایی که این پارامترها را می توان به دقت کنترل نمود، می توان به دقت بالایی دست یافت. در کاربردهایی که به دقت بالایی نیاز می باشد، مقدار مقاومت اندازه گیری می شود تا دقیقا میزان برش طول سیم مشخص شود . برای تولید مقاومت های بالا، قطر سیم باید بسیار کوچک و طول سیم زیاد باشد. بنابراین مقاومت های سیم پیچی اساسا برای مقادیر پائین مقاومت تولید می شوند. در رنج پائین توان، از سیم های نازک استفاده می شود. رسیدگی به مسئله ی سیم به این دلیل حیاتی می باشد که هر نوع خرابی موجب قطع اتصال می شود. بعد از پیچیده شدن سیم، به منظور جلوگیری از تماس با رطوبت باید به خوبی محافظت شود، زیرا باعث خوردگی می شود. علاوه بر مسئله ی دقت، مقاومت های سیم پیچی با توان بالا حدود 50 وات یا بیشتر وجود دارند که این مقاومت ها دارای ساختار کاملا متفاوتی در مقایسه با سایر مقاومت ها مانند مقاومت فیلم فلزی هستند، قطر سیم نسبتا بزرگ است ، از این رو مقاوم تر می باشد.

جنس سیم های مقاومتی

مقاومت های سیم پیچی شده اصولا با آلیاژها تولید می شوند، زیرا فلزات خالص دارای ضریب دمایی بالا برای مقاومت می باشند ولی با این وجود در دماهای بالا از فلزات خالص مانند تنگستن استفاده می شود. ضریب دمایی بیانگر این است که با تغییر دما چقدر مقدار مقاومت تغییر خواهد کرد. ضریب دمایی یا TCR بر حسب ppm/˚Cاندازه گیری می شود. اگر یک کارخانه، مقاومتی با ضریب دمایی 50ppm/˚C تولید کند یعنی در هر 1 مگا اهم مقاومت به ازای هر یک درجه تغییر دما، مقدار مقاوت بیش از 50 اهم تغییر نخواهد کرد. آلیاژهای معمول که به عنوان مقاومت استفاده می شوند عبارتند از :

–  آلیاژهای مس

–  آلیاژهای نقزه

–  آلیاژهای نیکل کروم

–  آلیاژهای آهن کروم

– آلیاژهای آلومینیوم آهن کروم

ارائه شده در فروشگاه قطعات الکترونیک بازار برق

 

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “0.39R-10W Resistor”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *