سون سگمنت 5.5*3.8 سانتیمتر تکی آند مشترک آبی

سون سگمنت 5.5*3.8 سانتیمتر تکی آند مشترک آبی
CA 7-SEG 38*55B

9,900 تومان

ناموجود

ویژگی های محصول

وزن 0.005 گرم
نوع

(Seven-Segment)

توضیحات محصول

7- سگمنت

یک LED یا دیود نوری یک پیوند P-N است که وقتی در بایاس مستقیم باشد نور منتشر می کند. رنگ واقعی نور قابل مشاهده توسط LED به وسیله ی طول موج منتشر شده از ان مشخص می شود که آن هم به ترکیب ناخالصی هایی که به نیمه هادی آن اضافه شده بستگی دارد.

دیود نوری مزایای بسیاری نسبت به سایر لامپ ها دارد که از اصلی ترین این مزایا اندازه ی کوچک، طول عمر زیاد، رنگ های متنوع ، ارزان بودن آن است.

ولی مهم ترین مزیت آن اندازه ی کوچک آن هاست به طوری که چند عدد از آن ها می توانند در قالب یک پکیج فشرده تولید شوند که عمدتا به آن ها 7- سگمنت گفته می شود.

نمایشگر 7-سگمنت از 7 عدد LED تشکیل شده که به فرم مستطیل شکل کنار هم قرار گرفته اند. به هر کدام از این LED ها یک سگمنت گفته می شود که وقتی روشن می شوند می توانند اعداد را نمایش دهند. البته در برخی موارد هشتمین LED نیز استفاده شده که برای نمایش هعداد اعشاری استفاده می شود.

یک پایه از هر کدام از این LED ها از داخل پکیج پلاستیکی بیرون آورده شده است که هر کدام از این پایه ها از حرف “a” تا “g” علامت گذاری شده اند و نماینده ی یکی از LED ها می باشند. پایه ی دیگر LED ها به یکدیگر متصل شده و پایه ی مشترکی را ایجاد می نمایند.

با قرار دادن پایه های مناسب در بایاس مستقیم، بعشی از سگمنت ها روشن و بعضی دیگر خاموش خواهند ماند که با این کار می توان عدد یا کاراکتر مورد نظر را نمایش داد.

ادامه در بخش مقالات سایت

 

نوع
آند مشترک
رنگ
ابی
طول
38mm
عرض
55mm
وزن
10g

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سون سگمنت 5.5*3.8 سانتیمتر تکی آند مشترک آبی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *