دیود DIODE V22A

شناسه محصول: RC-12 دسته: , ,
 22P 17V 50MHZ
دیود خازنی 17 ولت 22 پیکو 50 مگاهرتز

310 تومان

ناموجود

ویژگی های محصول

وزن 0.0001 گرم
نوع

خازنی

توضیحات محصول

توضیحات دیود و ابعاد محصول
طول (mm) : عرض (mm) :
ارتفاع (mm) :
مدل : نوع دیود :
ماکزیمم ولتاژ معکوس(V) : جریان(A) :
تعداد پایه : فرمت پایه ها :

 

ارائه شده در فروشگاه قطعات الکترونیک بازار برق

دیود تنظیم کننده/ورکتور چیست؟

دیود تنظیم کننده به نام های دیود ورکتور، دیود واریکاپ، دیود با ظرفیت خازنی متغیر، یا دیود با راکتانس متغیر نیز شناخته می شود. این نوع دیود دارای ظرفیت خازنی متغیر است که تابعی از ولتاژ اعمال شده به ترمینال هایش می باشد. دیود ورکتور در بایاس معکوس کار می کند، بنابراین هیچ جریانی از آن عبور نمی کند. به هر حال از آنجایی که ضخامت ناحیه ی تخلیه متناسب با ولتاژ به کار برده تغییر می کند، ظرفیت خازنی دیود نیز می تواند متغیر باشد. معمولا ظرفیت خازنی با ضخامت ناحیه ی تخلیه نسبت عکس داشته و ضخامت ناحیه ی تخلیه به نوبه ی خود با ریشه ی دوم ولتاژ اعمالی متناسب است. بنابراین ظرفیت خازنی دیود با ریشه ی دوم ولتاژ به کار برده شده نسبت عکس دارد.

انواع دیودهای تنظیم کننده/ورکتور

انواع مختلفی از دیودهای ورکتور موجود هستند. این دیودها بر حسب پارامترهایی مانند : تلفات توان، ظرفیت خازنی نامی، حداقل نسبت ظرفیت دیود، حداقل ولتاژ شکست، نوع پکیج و بسته بندی و تلورانس ظرفیت دیود، گروه بندی می شوند. هنگام انتخاب دیود این پارمترها می توانند به ما کمک نموده تا دیودی متناسب با نیاز و کاربردمان انتخاب کنیم.

پرکاربردترین اندازه ها برای ظرفیت خازنی نامی این دیودها 22 و 33 پیکو فاراد می باشند. ولی دیودهای ورکتور تا ظرفیت خازنی نامی 100 پیکو فاراد نیز موجود هستند. حداقل ولتاژ شکست در دیودهای پرکاربرد 25 ولت، می تواند تا 30 ولت باشد.

کاربردهای دیودهای تنظیم کننده/ورکتور

دیودهای ورکتور اغلب در طراحی های RF به کار می روند. با استفاده از آن ها می توان ظرفیت خازنی را در یک مدار با استفاده از یک ولتاژ کنترلی تغییر داد. به دلیل این توانایی دیودهای ورکتور به طور گسترده ای در صنایع RF استفاده می شوند. آن ها در حلقه های قفل فاز در اسیلاتورهای کنترل شونده با ولتاژ به کار می روند و تقریبا در همه ی رادیوها و رسیورهای بی سیم و تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها همچنین در فیلترهای RF به منظور اهداف تنظیم کردن ( مثلا به عنوان تیونرهای تلویزیون که به صورت الکترونیکی ایستگاه های مختلف را برای رسیور تنظیم می کنند) ، تقویت کننده های پارامتری، اسیلاتورهای پارامتری و ترکیب کننده های فرکانسی یافت می شوند.

انتخاب صحیح دیود ورکتور

هنگام جستجو برای یک دیود ورکتور باید این موارد در نظر گرفته شوند : اتلاف توان (225 mw، 300 mw، 330 mw)، حداقل ولتاژ شکست (12v, 14 v, 25 v, 30 v) و ظرفیت نامی دیود (2.8 pF, 22 pF, 33 pF, ….)

محصولات مرتبط

1 دیدگاه برای دیود DIODE V22A

  1. مهدی ساعدی

    دوستان دیود ورکتور v22A دارای ظرفیت خازنی 22pf و ولتاژ معکوس 17v می باشد.
    در نظر داشته باشید با اعمال ولتاژ معکوس به این دیود ظرفیت خازنی آن نیز تغییر می کند؛؛

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *