ماژول سنسور تشخیص حرکت PIR مدل HC-SR505

شناسه محصول: MOHZ-046 دسته: , ,

ولتاژ: 4.5-20 ولت
جریان پایدار: <60 میکروآمپر خروجی: High:3.3V/Low:0 زمان تاخیر: 8 ثانیه حساس به تریگر تکرار شونده زاویه تشخیص: <100 درجه فاصله قابل تشخیص: 3 تا 4 متر دمای کاری: 20- تا 80+ درجه سانتیگراد قطر لنز سنسور: 10 میلیمتر ابعاد با سنسور و پین هدر: 12cm x 12cm x 40cm ابعاد 23cm x 10cm:PCB

58,000 تومان

موجود

ویژگی های محصول

وزن 0.005 گرم

توضیحات محصول

ماژول سنسور PIR تشخیص حرکت افراد HC-SR505 با استفاده از تابش گرمایی یا مادون قرمز که از گرمای بدن ناشی می شود، حرکت افراد را تشخیص می دهد. این سنسورها دارای دو پنجره با دو میدان دید متفاوت هستند. به دلیل اینکه منابع تابش مادون قرمز در محیط زیاد است، برای تشخیص حرکت، اختلاف اندازه تابش تشخیص داده شده توسط این دو پنجره در یک مدت زمان کوتاه اندازه گیری می شود.
این محصول یک ماژول سنسور PIR است. زمانی که حرکت تشخیص داده می شود خروجی ماژول به مدت 6 تا 12 ثانیه High شده و سپس Low می شود. اگر حرکت در فاصله قابل تشخیص توسط ماژول ادامه داشته باشد، ماژول به طور پیوسته تریگر می شود و خروجی آن تا زمانی که حرکت متوقف شود، High باقی می ماند. وجود لنز پلاستیکی روی سنسور باعث افزایش میدان دید و حفاظت از سنسور می شود. میدان دید این سنسور تقریبا 100 درجه است و این سنسور می تواند حرکت تا فاصله 3 الی 4 متر را تشخیص دهد.
ماژول دارای سه پایه ی تغذیه، زمین و خروجی است که پایه تغذیه و زمین معمولا به ولتاژ 5 ولت متصل می شود. پایه خروجی می تواند به میکروکنترلر یا به طور مستقیم به رله متصل شود.
این ماژول به دلیل اندازه کوچک و توان مصرفی کم، کاربرد زیادی دارد. بیشترین کاربرد این ماژول در زمانی است که می خواهیم با تشخیص حرکت، عملی مانند روشن/خاموش شدن لامپ، روشن/خاموش شدن فن، گرفتن عکس و …انجام دهیم.

محصولات مرتبط

1 دیدگاه برای ماژول سنسور تشخیص حرکت PIR مدل HC-SR505

  1. رادمان

    آیا این سنسور توانایی شناسایی موجود در حال حرکت در شب یا محیط های بدون نور را دارد؟

    • admin

      این سنسور حرکت می تواند در محیط هایی با نور کم یا حتی بدون نور نیز عملکرد داشته باشد . اما لازم به ذکر است که نتایج بر اساس شرایط محیطی و کیفیت سنسور ممکن است متفاوت باشد .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *