میکروکنترلر ATMEGA162-16PU

میکروکنترلر 8BIT F:16KB EE:512B S:1KB
ای سی ATMEGA162-16PU

22,073 تومان

ناموجود

ویژگی های محصول

وزن 0.005 گرم
نوع

(AVR)

توضیحات محصول

میکروکنترلر

میکرو کنترلر یک سیستم جامع است که شامل پردازشگر، حافظه و سایر لوازم جانبی است. بیشتر میکرو کنترلرهایی که امروزه استفاده می شوند درون سایر محصولات و تجهیزات جایگذاری شده اند از قبیل تلفن ها ، اتوموبیل ها و لوازم خانگی. بعضی از این سیستم ها خیلی پیچیده هستند در حالی که بعضی از آن ها نیاز کمتری به حافظه و برنامه ریزی دارند و پیچیدگی نرم افزاری آن ها نیز کمتر است. قطعات ورودی و خروجی می توانند شامل سلونوئیدها، نمایشگرهای LCD،رله ها ، سوئیچ ها و سنسورهایی باشند که پارامترهایی مانند رطوبت، دما، شدت نور و مواردی از این قبیل را اندازه گیری می کنند.

انواع میکرو کنترلر

انواع مختلفی از میکروکنترلرها موجود هستند که بر حسب پارامترهایی مانند : بیت ها، اندازه ی حافظه ی فلش، اندازه ی حافظه ی RAM و تعداد ورودی ها و خروجی ها دسته بندی می شوند. هنگام انتخاب میکرو کنترلر این پارمترها می توانند به ما کمک نموده تا متناسب با نیاز و کاربردمان انتخاب کنیم.

میکروکنترلر های قابل برنامه ریزی دارای پایه های ورودی/خروجی همه منظوره هستند. تعداد این پایه ها بر حسب نوع میکروکنترلر متفاوت است. با استفاده از نرم افزار می توان ورودی یا خروجی بودن یک پایه را مشخص نمود. وقتی روی حالت ورودی تنظیم می شوند می توانند می توانند سیگنال های خروجی و سیگنال های ارسال شده توسط سنسورها را دریافت کنند. وقتی در حالت خروجی تنظیم شوند می توانند قطعاتی مانند LED و یا حتی موتورها را راه اندازی کنند.

کاربرد میکرو کنترلرها

میکرو کنترلرهای قابل برنامه ریزی در انواع کاربردهایی که نیاز به کنترل کننده ی جاسازی شده دارد استفاده می شوند، بر خلاف میکرو پروسسورها که فقط در PC ها به کار می روند. میکروکنترلرها در در قطعاتی که به صورت خودکار کنترل می شوند مانند اسباب بازی ها، تجهیزات پزشکی، ماشین ها و دستگاههای دفتری، سیستم های کنترل موتور، لوازم خانگی، کنترل کننده های از راه دور و سایر سیستم هایی که نیاز به کنترل کننده ی دورنی دارند استفاده می شود.

انتخاب صحیح میکرو کنترلر

هنگام جستجو برای انتخاب یک میکروکنترلر مناسب باید این موارد در نظر گرفته شوند : حافظه ی RAM، حافظه ی فلش، تعداد ورودی ها و خروجی ها، سرعت و ولتاژ تغذیه

ارائه شده در فروشگاه قطعات الکترونیک بازار برق

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “میکروکنترلر ATMEGA162-16PU”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *