ماژول سنسور تشخیص باران YL-83

شناسه محصول: MOHZ-133 دسته: , ,
ولتاژ تغذیه : 5 ولت
دارای خروجی دیجیتال با قابلیت جریان دهی تا 100 میلی آمپر
خروجی آنالوگ جهت متصل کردن به وروردی آنالوگ میکروکنترلر
چراغ نشانگر وضعیت خروجی
حساسیت قابل تنظیم با پتانسومتر

43,000 تومان

موجود

ویژگی های محصول

وزن 0.005 گرم

توضیحات محصول

ماژول سنسور باران برای اندازه گیری رطوبت و باران روی سطح برد مشخص، استفاده می شود. این ماژول دارای خروجی دیجیتال بوده به این صورت که اگر رطوبت از مقدار مشخصی بیشتر یا کمتر بود خروجی دیجیتال 0 و 1 می شود. این مقدار مشخص یا آستانه رطوبت توسط پتانسیومتر قابل تنظیم می باشد. مدار این ماژول از یک آپ امپ LM339 استفاده می کند که به صورت مقایسه گر بسته شده است که مقدار مقاومت بین کانتکت های روی برد را میخواند و اگر از آستانه بیشتر یا کمتر بود خروجی را صفر و یک می کند. مقدار مقاومت بین کانتکت های برد با خیس شدن کم شده و در حالت خشک به مقدار ماکزیمم خود قرار دارد. کانتکت های روی برد در مقابل اکسیدشدن محافظت شده که باعث افزایش طول عمر ماژول می شود.
نحوه ی عملکرد این ماژول به این گونه است که هنگام خیس شدن قسمت سنسور  هدایت الکتریکی آن تغیییر کرده و ماژول بارش باران را تشخیص می دهد و خروجی DO آن از وضعیت 1 منطقی به 0 تغییر می دهد. پس از پاک شدن ناحیه ی سنسور از آب دوباره به وضعیت قبلی باز کی گردد.
خروجی دیجیتال ماژول دارای جریان مناسبی در حدود 100 میلی آمپر بوده که می تواند به صورت مستقیم رله را خاموش و روشن کند. هم چنین این ماژول دارای یک خروجی آنالوگ بوده و مقدار مقاومت خوانده شده را به صورت آنالوگ بین 0 تا 5 ولت به ما می دهد که می توانید آن را به مدارات مبدل آنالوگ به دیجیتال متصل کرده و برای تحلیل به یک پردازشگر بدهید.

محصولات مرتبط

1 دیدگاه برای ماژول سنسور تشخیص باران YL-83

  1. علی

    چگونه می توانم ماژول yl-83 را به میکروکنترلر متصل کرده و وضعیت باران را برسی کنم ؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *