ماژول گیرنده و فرستنده مادون قرمز TCRT5000

شناسه محصول: MOHZ-131 دسته: , ,
دامنه ولتاژ تغذیه: 3.3 الی 5 ولت
حداقل جریان مصرفی: 15 میلی آمپر
فاصله قابل تشخیص: 1 الی 25 میلی متر
نوع سنسور: مادون قرمز TCRT5000
نوع خروجی: دیجیتال و آنالوگ
قابلیت تنظیم میزان حساسیت
امکان نصب برد با پیچ M3
سازگار با انواع میکروکنترلر
ابعاد: 14*31 میلی متر

29,900 تومان

موجود

ویژگی های محصول

وزن 0.005 گرم

توضیحات محصول

ماژول سنسور مادون قرمز TCRT5000، یک ماژول تعقیب خط و تشخیص مانع مناسب برای استفاده در ربات‌ها و آلارم‌ها، خودروهای هوشمند و… است. نصب آسان، ابعاد کوچک، توان مصرفی کم و پاسخ سریع از جمله ویژگی‌های این ماژول مادون قرمز است. ولتاژ تغذیه این ماژول 3.3 الی 5 ولت و حداکثر فاصله‌ی بازتاب قابل تشخیص آن 25 میلی‌متر است.
ماژول TCRT5000، متشکل از یک جفت فرستنده و گیرنده مادون قرمز و یک پتانسیومتر برای تنظیم حساسیت است. این ماژول یک خروجی دیجیتال دارد، به همین خاطر می‌توان به راحتی آن‌ را به یک میکروکنترلر متصل کرد. علاوه براین دارای یک خروجی آنالوگ نیز می‌باشد.

فرستنده، به طور دائم اشعه مادون قرمز را با فرکانس مشخصی ارسال می‌کند. در صورت عدم شناسایی مانع و به عبارتی عدم بازتاب پرتو از سطح مانع یا در صورتی که پرتو بازتاب شده به اندازه کافی قوی نباشد و به گیرنده نرسد، گیرنده در وضعیت خاموش قرار می‌گیرد. در این حالت خروجی ماژول High خواهد بود. هنگام تشخیص مانع و دریافت پرتو بازتاب شده از سطح مانع توسط گیرنده، سیگنال دریافتی با توجه به آستانه تنظیم شده توسط پتانسیومتر مقایسه می‌شود و خروجی ماژول Low و ال‌ای‌دی روی برد روشن خواهد شد.

محصولات مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماژول گیرنده و فرستنده مادون قرمز TCRT5000”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *